keskiviikko 29. kesäkuuta 2016

KESKIVIIKKO 29.6.2016





Aamu aukeni keskiviikkona utuseina mutta yö oli aurinkoisen päivän jälkeen lämpimämpi eikä tarvinnut palella teltoissa. Aloitimme päivän aamupalalla jonka jälkeen lähdimme nostamaan lipun salkoon.

 





Lipunnoston jälkeen hiljennyimme aamuhartaudessa. Saimme muistutuksen siitä, että olemme kaikki super tyyppejä! Meillä on kaikilla jokin asia missä olemme hyviä, ja itse asiassa niitä asioita on paljon. Leirilläkin olemme saaneet onnistua monissa jutuissa. Vastapainona jotkut asiat ovat tuntuneet välillä vaikeilta, mutta onneksi on ollut leirikavereita jotka ovat auttaneet tiukan paikan tullen.
Lipunnoston jälkeen oli aika pakata ja purkaa teltat. Se ei sujunut aivan ongelmitta, mutta onneksi kaikki saivat apua ja teltat saatiin kasaan. Toivottavasti myös kaikki tavarat löysivät tiensä oikeaan kassiin. Pakkauksen ja telttojen purkamisen jälkeen ehdimme viettää vapaa-aikaa uiden ja leikkien ja sitten olikin jo lounaan vuoro. Saimme perunoita ja kalapuikkoja, nam!








Leiri on edennyt siihen vaiheeseen, että lähdemme hiljentymään leirikirkkoon. Olemme leiriin aikana yhdessä valmistaneet yhteisen hiljentymishetken, ja salaisuuskin taisi paljastua tuon hetken aikana. Leirikirkossa selebrantteina toimivat pastorit Ilmari ja Aila.








































































































































































Leirin viimeinen lipunlasku ja sen hienosti suorittaneet laskijat. Tässä lippuaukiolla muistettiin Malmin työntekijää Aapoa, joka ikäväksemme siirtyy toisen seurakunnan palvelukseen ensi syksynä. Toivotamme hänelle ja hänen perheelleen sitä mitä emme itse voi antaa: saakoon rakkaus Jumalan teitä sylissään kantaa.










tiistai 28. kesäkuuta 2016

TIISTAI YÖ 28.6.2016

Illan rauha hiipii maahan meluisaan. Väsyneet se hiljaa peittää teltallaan. Taivas on kuin käsi suuren Jumalan yllä kaiken melskeen, yllä maailman.

TIISTAI ILTA 28.6.2016


Päivän odotetuin hetki oli uimaretki. Vesi oli lämmintä ja kylmää - yhtäaikaa!


Virkistyneinä aloimme jälleen ratkoa Korpimetsän salaisuutta. Mimman tarina ukkosen eri muodoista pohjusti
Aapon esittämää arvoitusta kahdesta pojasta sekä totuudesta ja valheesta. Ja eikun metsään salaisuuden jäljille!




Tämä ahkerointi palkittiin lettukesteillä nuotiopaikalla. Aurinkoinen päivä vaihtui iltaan.




















Paaaljon on ollut energiaa liikkeellä ja yhtä paljon nyt kaivataan unta.





TIISTAI 28.6.2016

Aamu valkeni sateisen päivän jälkeen utuisena ja auringon paisteessa.


Aamulla heräiltiin kahdeksan aikaan ja saimme aamupalaa. Sen jälkeen menimme nostamaan lippua ja kuuntelemaa Aila-papin aamuhartautta.

Tarinasta kuulimme seuraavan osan ja pääsimme ratkomaan aamun aivojumppaa joka paljasti jälleen uuden palaisen salaisuudesta. Mikähän se salaisuus on?
 
Aamupäivällä valmistimme yhdessä huomista Jumalanpalvelusta. Yksi ryhmä pääsi valmistamaan saarnaa, toinen ryhmä valitse virsiä ja lauluja, kolmas ryhmä teki esirukoukseen räppiä ja neljäs ryhmä valmisti alttaria teeman mukaiseksi.







 
Lounaan jälkeen pääsimme kiertelemään eri rasteille; musiikki, askartelu, melonta ja tikkupulla. Musiikki rastilla pääsimme laulamaan tuttuja lauluja ja myös säestimme niitä. Askartelussa teimme mosaiikkiristejä ja magneetteja sekä värikkäitä rannekoruja. Pääsimme paistelemaan ja herkuttelemaan tikkupullien kanssa ja melomaan Lauklammelle.