Aamu aukeni keskiviikkona utuseina mutta yö oli aurinkoisen päivän jälkeen lämpimämpi eikä tarvinnut palella teltoissa. Aloitimme päivän aamupalalla jonka jälkeen lähdimme nostamaan lipun salkoon.
Lipunnoston jälkeen hiljennyimme aamuhartaudessa. Saimme muistutuksen siitä, että olemme kaikki super tyyppejä! Meillä on kaikilla jokin asia missä olemme hyviä, ja itse asiassa niitä asioita on paljon. Leirilläkin olemme saaneet onnistua monissa jutuissa. Vastapainona jotkut asiat ovat tuntuneet välillä vaikeilta, mutta onneksi on ollut leirikavereita jotka ovat auttaneet tiukan paikan tullen.
Lipunnoston jälkeen oli aika pakata ja purkaa teltat. Se ei sujunut aivan ongelmitta, mutta onneksi kaikki saivat apua ja teltat saatiin kasaan. Toivottavasti myös kaikki tavarat löysivät tiensä oikeaan kassiin. Pakkauksen ja telttojen purkamisen jälkeen ehdimme viettää vapaa-aikaa uiden ja leikkien ja sitten olikin jo lounaan vuoro. Saimme perunoita ja kalapuikkoja, nam!
Leiri on edennyt siihen vaiheeseen, että lähdemme hiljentymään leirikirkkoon. Olemme leiriin aikana yhdessä valmistaneet yhteisen hiljentymishetken, ja salaisuuskin taisi paljastua tuon hetken aikana. Leirikirkossa selebrantteina toimivat pastorit Ilmari ja Aila.
Leirin viimeinen lipunlasku ja sen hienosti suorittaneet laskijat. Tässä lippuaukiolla muistettiin Malmin työntekijää Aapoa, joka ikäväksemme siirtyy toisen seurakunnan palvelukseen ensi syksynä. Toivotamme hänelle ja hänen perheelleen sitä mitä emme itse voi antaa: saakoon rakkaus Jumalan teitä sylissään kantaa.
